Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009

Το πρόβλημα των ΣΑΕ και προτάσεις για την επίλυση του

Αρ. Πρωτοκόλλου: 16731
12/10/09


Προς: τον Πρόεδρο της Σχολής ΗΜΜΥ κ. Τσαμάκη

Κοινοποίηση: όλα τα μέλη ΔΕΠ, Γραμματεία ΗΜΜΥ

Θέμα: Το πρόβλημα των ΣΑΕ και προτάσεις για την επίλυση του.

Επί σειρά ετών, οι φοιτητές της σχολής μας βιώνουν μία αλγεινή πραγματικότητα, που σχετίζεται με το πολυσυζητημένο πλέον μάθημα των ΣΑΕ. Παρά το αναμφισβήτητο της εν λόγω πραγματικότητας, αλλά και τις συνεχείς και ενίοτε έντονες διαμαρτυρίες όλων των φοιτητών, η κατάσταση αυτή, αν δεν γίνεται δυσμενέστερη, στην καλύτερη περίπτωση, παραμένει παγιωμένη. Τα πρωτοφανή ποσοστά αποτυχίας, ο τεράστιος αριθμός των φοιτητών, που δεν έχει επιτύχει προβιβάσιμο βαθμό στο μάθημα σε διαδοχικές εξεταστικές περιόδους, αλλά και γενικότερα η προβληματική κατάσταση που επηρεάζει όλους τους εξεταζόμενους, καθιστούν αναγκαίο να ξανατεθεί το θέμα επί τάπητος. Συνέπεια αυτής της κατάστασης, είναι η απαξίωση από τους φοιτητές ενός πολύ σημαντικού μαθήματος για την επιστήμη του Ηλεκτρολόγου μηχανικού, με αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, μόνο μία πολύ μικρή μερίδα των φοιτητών να επιλέγει τη ροή Σ. Στο συγκεκριμένο θέμα είναι αναγκαίο να βρεθεί επιτέλους λύση, η οποία να είναι προς όφελος όλων.

Αφουγκραζόμενοι το σύνολο των φοιτητών, εντοπίσαμε και παραθέτουμε τους εξής αρνητικούς παράγοντες σε σχέση με την εξέταση του μαθήματος:

• Δύσκολη εξέταση, με θέματα μη κλιμακούμενης δυσκολίας.
• Υπερβολικός αριθμός θεμάτων και με μεγάλες χρονικές απαιτήσεις, (μεγάλο πλήθος απαιτούμενων υπολογιστικών πράξεων), για την επίλυση κάθε θέματος. Δεδομένης της τρίωρης (!!!) εξέτασης, η επιτυχής ολοκλήρωση του διαγωνίσματος αγγίζει τα όρια του αδυνάτου…
• Θέματα πολλαπλής επιλογής, με παράλογο αριθμό επιλογών, στα οποία ενίοτε δεν λαμβάνεται καθόλου υπ’ όψιν η διαδικασία της επίλυσης.
• Ακόμη και το - προφανώς μη εργονομικό - ζήτημα της επίλυσης των θεμάτων σε συγκεκριμένες «αριθμημένες» σελίδες, δημιουργεί εκνευρισμό στους εξεταζόμενους και αυξάνει την πιθανότητα λαθών.

Το επόμενο βήμα που θα ακολουθήσει είναι το ποσοστό των φοιτητών που θα καταφέρουν να περάσουν το μάθημα υπό τις προηγούμενες συνθήκες…
Επειδή είμαστε σίγουροι ότι και εδώ θα γίνει ότι και τα προηγούμενα χρόνια (μη κανονική κατανομή βαθμολογιών), ως φοιτητές Ηλεκτρολόγοι και ως εκπρόσωποι της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προτείνουμε:

• Επίλυση των καταγεγραμμένων ανωτέρω, διαδικαστικών και μη προβλημάτων, γεγονός που αποτελεί κυρίως ζήτημα βούλησης.
• Σε περίπτωση που το ποσοστό των επιτυχόντων είναι κάτω από 20% ζητάμε την επανάληψη της εξέτασης για όσους δεν πέτυχαν προβιβάσιμο βαθμό.
Εισαγωγή εργαστηρίου (το οποίο είναι ήδη κατασκευασμένο εδώ και μία δεκαετία και δεν λειτουργεί) ή/και εκπόνηση εξαμηνιαίας εργασίας, τα οποία θα συμμετέχουν θετικά στην τελική βαθμολογία, εφόσον αυτή είναι μεγαλύτερη του βαθμού του γραπτού.
• Να γίνει κανονικοποίηση έτσι ώστε οι τελικές βαθμολογίες να έχουν μορφή κανονικής κατανομής με κέντρο τη βάση.
• Στην περίπτωση κατά την οποία κάποιοι φοιτητές έχουν αποτύχει σε τρεις τουλάχιστον εξεταστικές του μαθήματος, να γίνει η εξέταση του μαθήματος με 3-μελή εξεταστική επιτροπή στην οποία να μην συμμετέχουν οι καθηγητές στους οποίους ανατέθηκε το μάθημα.
• Έκδοση αποτελεσμάτων το αργότερο μέχρι το πέρας τριών βδομάδων από την ημερομηνία εξέτασης τους μαθήματος.
• Θεσμοθέτηση χαριστικής εξεταστικής για τους επί πτυχίω φοιτητές οι οποίοι χρωστούν έως δεκατρία μαθήματα .


Κλείνοντας επαναλαμβάνουμε την εξεφρασμένη πολλάκις απαίτηση των φοιτητών, για δραστική βελτίωση της παρούσας κατάστασης που αφορά στο μάθημα των ΣΑΕ.


Με τιμή,
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΗΜΜΥ